stacja PKP - PNIEWY SZAMOTULSKIE - 34.224 km (linia 341) zdjęcia i plan stacji na www.kolej.poznan.c0.pl ========================================================= - ilość peronów/krawędzi: 2/2; - przetaczanie wagonów odrzutem zabronione z torów nr 2a, 4a, 5 i 6a we wszystkich kierunkach; - dla wyjazdu pociągu: pasażerskiego w kierunku Kwilcza z toru 1, 2 i 3, pasażerskiego w kierunku Kaźmierza Wlkp. z toru 1, 2 i 3, towarowego w kierunku Kwilcza z toru 1, 2 i 3, towarowego w kierunku Kaźmierza Wlkp. z toru 1, 2 i 3, oprócz podania sygnału zezwalającego (przez dyżurnego ruchu) na semaforze wyjazdowym obowiązuje podanie sygnału: "Nakaz Jazdy" lub pozwolenie za pomocą urządzeń łączności względnie ustnie; - WOS - 1985.02.15 - 1985.06.01 (wg dodatku do służbowego rozkładu jazdy pociągów cz. VII zawierający WYKAZ OSTRZEŻEŃ STAŁYCH, zdokp w Poznaniu) posterunek ruchu szlaki lub odstępy: - Pniewy na km lub od-do: - na stacji oznaczenie miejsc lub obiektów wymagających zmiejszenia szybkości jazdy: - zużycie nawierzchni obowiązuje na torze: - 2 i 3 dla trakcji (P) parowozy, (E) elektryczne, (Mt) motorowe, (W) wszystkie: - P, Mt zmiejszyć prędkość do: pasażerskie: (kier. nieparzysty): 20 km/h pasażerskie: (kier. parzysty): 20 km/h towarowe: (kier. nieparzysty): 20 km/h towarowe: (kier. parzysty): 20 km/h ========================================================= 1. lokalizacja stacji, słupków km, numeracja zwrotnic, innych obiektów, układ torowy oraz przyległej infrastruktury - zgodny z rzeczwistością; 2. na wyjeździe w kierunku Międzychodu widoczne poszerzenie podtorza (na odcinku ok. 450 m) dla kolejnej linii być może wąskotorowej, prawdopodobnie do Lwówka i dalej do Opalenicy. Świadczą o tym również braki w numeracji semaforów (D, H i I); 3. stacja posiadała kiedyś (data nieznana) drugą nastawnię (wykonawczą) na wyjeździe w kierunku Kwilcza w okolicach rozjazdu nr 12; 4. w obrębie stacji znajdują sie 2 nieczynne bocznice: - jedna do spichlerza położonego naprzeciw magazynu i dudynku stacyjnego; - druga do młyna w pniewach znajdującego się przy ul. Międzychodzkiej, młyn posiadał małą lokomotywownię i własną lokomotywę spalinową LS40 o numerze 5231; 5. w obrębie stacji istnieje wieża wodna i dwustanowiskowa parowozownia (obecnie używana dla celów handlowych) obsługujących kiedyś pociągi na odcinku Poznań Gł. - Rokietnica - Pniewy, parowozownię zlikwidowano (za: opracowaniem "Nasze koleje, W parowozowni i na szlaku") zaraz po zakończeniu I WŚ; ========================================================= poprawki (wizja lokalna) 2008-06-21: - poprawiono na prawidłowe oznaczenia semaforów na stacji - dołożono dodatkowy tor do lokomotywowni (zlikwidowany) - dokładnie zlokalizowano tarczę ToJ -------------------------------------------------------- poprawki (wizja lokalna) 2008-06-24: - poprawionio na docelowy układ torowy głowicy zachodniej -------------------------------------------------------- poprawki (korekta) 2009-02-08: - naniesienia od nowa całego miasta i stacji wg mapy WIG - korekta infrastruktury stacji w oparciu o plan stacji ========================================================= ========================================================= info (na podstawie obserwacji własnych): greg05[malpka]wp.pl, 2009-04-05 poprawki: 2009-08-05 poprawki: 2012-02-05 ========================================================= =========================================================