stacja PKP - POZNAŃ WOLA, ex. Poznań Ławica - 6.531 km (linia 360) zdjęcia stacji na www.kolej.poznan.c0.pl ========================================================= Wcześniejsze nazwy stacji: - Ławica (od ok. 1900) - Poznań-Ławica (do ok. 1939) ========================================================= - ilość peronów/krawędzi: 3/3; - sygnalizacja kształtowa; - przetaczanie wagonów odrzutem zabronione na torach 4, 4a, 4b i 6 we wszystkich kierunkach; - dla wyjazdu pociągu: pasażerskiego w kierunku Poznania Gł. z toru 2 i 3, pasażerskiego w kierunku Kiekrza z toru 1 i 3, towarowego w kierunku Poznania z toru 2 i 3, oprócz podania sygnału zezwalającego (przez dyżurnego ruchu) na semaforze wyjazdowym obowiązuje podanie sygnału: "Nakaz Jazdy" lub pozwolenie za pomocą urządzeń łączności względnie ustnie; - stacja wyznaczona do wydawania "Rozkazów szczególnych" drużynom pociągowym na odcinku: do stacji Poznań Gł. dla pociągów towarowych (dla poc. zdawczych); do stacji Jarocin dla pociągów towarowych (dla poc. zatrzymywanych operatywnie i przepuszczonych przez stację Poznań Gł. bez zatrzymywania); do stacji Ostrów Wkp. dla pociągów towarowych (dla poc. zatrzymywanych operatywnie i przepuszczonych przez stację Jarocin bez zatrzymywania); - przejazd taboru przez wagę wagonową (pomostową) dozwolony jest z szybkością do 5 km/h; - trudny podjazd do stacji dla pociągu towarowego, zatrzymanie pod semaforem wjazdowym grozi niemożnością ruszenia; - numer kanału radiowego - R6 - (H) przed semaforem wjazdowym danego posterunku ruchu są zainstalowane urządzenia "SHP"; ========================================================= 1. lokalizacja stacji, innych obiektów, układ torowy, lokalizacja słupków km, numeracja rozjazdów, semaforów - zgodna z rzeczywistością; 2. w obrębie stacji znajdują się dwie bocznice: - jedna do centrostalu (używana sporadycznie) - druga do WZMotów, wjazd do zakładów odbywał się po "trójkącie", jedna z odnóg trójkąta zakończona aktualnie kozłem oporowym, kedyś prowadziła na Wojska i dalej również pod samo lotnisko Poznań Ławica, odnoga ta również w przeszłości (prze modernizacją węzła drogowego Dąbrowskiego/ Lutycka), miała drugie "zamknięcie" ze stacją Poznań Wola poprzez bocznicę Centrostalu. Bocznica WZMot na dzień dziesiejszy praktycznie jest nieużywana; 3. stacja jako jedyna w obrębie Poznania posiada sygnalizację kształtową; obserwacje własne: 2007-marzec/lipiec ========================================================= ========================================================= info (na podstawie obserwacji własnych): greg05[malpka]wp.pl, 2009-07-25 ========================================================= ========================================================= dodatkowe info: www.bana.rail.pl/wezel/wola/zdj.htm www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=1498&okno=start =========================================================