stacja PKP - POZNAŃ WSCHÓD, ex. Poznań Główna; - 298.997 km (linia 300); - 000.000 km (linia 430); - 000.000 km (linia 390); ========================================================= - ilość peronów/krawędzi: 3/5; - sygnalizacja - świetlna; - tory ujęte w regulaminie stacji; - przetaczanie wagonów odrzutem zabronione ze wszystkich torów we wszystkich kierunkach; - stacja wyznaczona do wydawania "Rozkazów szczególnych" drużynom pociągowym na odcinku: do stacji Poznań Gł. dla pociągów towarowych (dla poc. zdawczych i lok. luzem); do stacji Poznań Fr. dla pociągów towarowych (dla poc. zdawczych i lok. luzem); do stacji Poznań Fr. dla pociągów towarowych (dla poc. zdawczych i lok. luzem); do stacji Bolechowo dla pociągów towarowych (dla poc. zdawczych); - manewry wykomuje drużyna manewrowa na wszystkich torach; - przejazd taboru przez wagę wagonową (pomostową) dozwolony jest z szybkością do 5 km/h; - numer kanału radiowego - R3; - (H) przed semaforem wjazdowym danego posterunku ruchu są zainstalowane urządzenia "SHP"; - (P) szlak lub miejsca niebezpieczne z uwagi na pożar dla trakcji parowej; - kierowanie pracą manewrową należy do obowiązków ustawiacza; - dopuszczalna liczba osi obliczeniowych w poc. towarowych: st. Poznań Wschód - 111; ========================================================= 1. lokalizacja stacji, innych obiektów, układ torowy, lokalizacja słupków km, numeracja rozjazdów - zgodna z rzeczywistością 2. Stacja została zmodernizowana w latach 2007-08 w ramach przebudowy linii E20 w rejonie Poznania. Wymieniono m.in. tory i podtorze, dostosowując je do prędkości 100 km/h, sygnalizację, perony podwyższono z 30 do 76 centymetrów, odremontowano przejście podziemne i wybudowano windy dla niepełnosprawnych. (info: Mateusz Borowiak, 19-03-2009) obserwacje własne: 2006 - 2012 ========================================================= ========================================================= info (na podstawie obserwacji własnych): greg05[malpka]wp.pl, 2009-07 aktualizacja: 2012-02-05; ========================================================= =========================================================