|
stacja Kaźmierz Wlkp. - linia 341 foto z 2009-08-20 - stacja położona w 13.098 km linii 341 Rokietnica - Międzychód - Skwierzyna infrastruktura: - stacja posiadała 2 tory główne nr 1 i 3 z jednokrawędziowymi peronami, jeden tor boczny (nr 2) i jeden tor ładunkowy (nr 4) zakończone rampą czołowo-boczną przy magazynie; - na dzień dzisiejszy (2009-08) na stacji polikwidowano wszystkie semafory, tarcze ostrzegawcze, napędy rozjazdów, pędnie, urządzenia SRK, w nastawni Ka zlikwidowano również wszystkie urządzenia; - tor 2, 3, 2a i 4a wraz z rozjazdami rozebrany przez PLK prawdopodobnie w 2006 roku; - oznaczenie na budynku stacyjnym: Ka; - w obrębie stacji do 1947 roku istniała wąskotorowa kolej konna (folwarczna) o prawdopodobnie rozstawie 700 - 800 mm do (między innymi) Witkowic, Bytynia, Gaju Wielkiego, Stare, Fijałkowa i Lusówka, transport produktów rolnych z okolicznych majątków do stacji Kaźmierz Wlkp. odbywał się wyłącznie za pomocą koni; - pod koniec lat 80-tych (ubiegłego wieku), na terenie stacji Ostroróg i Kaźmierz Wlkp. kręcono zdjęcia do serialu "Pogranicze w ogniu", podczas których stacje te posłużyły jako scenografie w drugim odcinku, między innymi stacja Kaźmierz Wlkp. odwzorowywała stację Poznań Garbary (Posen Gerber) z okresu międzywojennego; opis stacji z warunków techniczno-ruchowych: - ilość peronów/krawędzi: 2/2; - przetaczanie wagonów odrzutem zabronione ze wszystkich torów we wszystkich kierunkach; - dla wyjazdu pociągu: pasażerskiego w kierunku Rokietnicy z toru 1 i 3, pasażerskiego w kierunku Pniew Szam. z toru 1 i 3, towarowego w kierunku Rokietnicy z toru 1 i 3, towarowego w kierunku Pniew Szam. z toru 1 i 3 oprócz podania sygnału zezwalającego (przez dyżurnego ruchu) na semaforze wyjazdowym obowiązuje podanie sygnału: "Nakaz Jazdy" lub pozwolenie za pomocą urządzeń łączności względnie ustnie; - przejazd taboru przez wagę wagonową (pomostową) dozwolony jest z szybkością do 5 km/h; historia linii: - linia Rokietnica - Międzychód - Skwierzyna (Gorzów Wlkp.) została otwarta na odcinku Międzychód - Wierzbno w grudniu 1887 roku, na odcinku Rokietnica Pniewy Szamotulskie w w lutym 1888 roku, na odcinku Pniewy Szam. - Międzychód w sierpniu 1888, a na odcinku Wierzbno - Skwierzyna w kwietniu 1906 roku; - w okresie międzywojennym odcinek Międzychód - Wierzbno był rozebrany z powodu przebiegającej niedaleko Wierzbna granicy państwa; - ruch na odcinku Międzychód - Wierzbno wznowiono w 1939 roku; - z uwagi na bardzo duże uszkodzenia mostu na Warcie w Gorzowie Wlkp. pociągi po II WŚ docierały do czasu odbudowy (1965 rok) tylko do stacji Gorzów Wlkp. Zamoście; - ruch pasażerski na odcinku Międzychód - Skwierzyna zamknięto w 1995 roku, a na odcinku Rokietnica - Międzychód w 1999 roku; - w późniejszym czasie (rok 2002) na odcinku Rokietnica - Międzychód zawieszono również przewozy towarowe; - w 2006 roku linia na odcinku Rokietnica - Międzychód została usunięta z ewidencji PKP PLK; plan stacji: - plan stacji Kaźmierz Wlkp. (większa rozdzielczość) - dodatkowo satelitarne zdjęcie okolic stacji na stronie Zumi.pl |
|
||||||||