|
stacja Lubosina - linia 341 foto z 2008-07-05 - stacja położona w 26.188 km linii 341 Rokietnica - Międzychód - Skwierzyna infrastruktura: - stacja posiadała dwa perony, tor główny (nr1), tor mijankowy nr 3 (zdemontowane zwrotnice), dwa tory ładunkowe nr 2 i 4 (po torze czwartym pozostała tylko zwrotnica w zachodniej części stacji) ; - aktualnie (2008-07) sama stacja jest w dobrym stanie, budynek zadbany i w całości prznaczony na cele mieszkaniowe, torowisko porośnięte "delikatną łąką"' ale bez drzewek; - aktualnie (2008-07) odcinek linii od strony Pniew Szam. jest w dobrym stanie i bez drzewek; natomiast odcinek od strony Pólka jest w złym stanie (brak skrajni i częściowo drzewka w torze); opis stacji z warunków techniczno-ruchowych: - tylko sprzedaż biletów (O); - ilość peronów/krawędzi: 2/2; - przetaczanie wagonów odrzutem zabronione z torów nr 3a i 5 we wszystkich kierunkach; historia linii: - linia Rokietnica - Międzychód - Skwierzyna (Gorzów Wlkp.) została otwarta na odcinku Międzychód - Wierzbno w grudniu 1887 roku, na odcinku Rokietnica Pniewy Szamotulskie w w lutym 1888 roku, na odcinku Pniewy Szam. - Międzychód w sierpniu 1888, a na odcinku Wierzbno - Skwierzyna w kwietniu 1906 roku; - w okresie międzywojennym odcinek Międzychód - Wierzbno był rozebrany z powodu przebiegającej niedaleko Wierzbna granicy państwa; - ruch na odcinku Międzychód - Wierzbno wznowiono w 1939 roku; - z uwagi na bardzo duże uszkodzenia mostu na Warcie w Gorzowie Wlkp. pociągi po II WŚ docierały do czasu odbudowy (1965 rok) tylko do stacji Gorzów Wlkp. Zamoście; - ruch pasażerski na odcinku Międzychód - Skwierzyna zamknięto w 1995 roku, a na odcinku Rokietnica - Międzychód w 1999 roku; - w późniejszym czasie (rok 2002) na odcinku Rokietnica - Międzychód zawieszono również przewozy towarowe; - w 2006 roku linia na odcinku Rokietnica - Międzychód została usunięta z ewidencji PKP PLK; plan stacji: |