|
stacja Lubosz k/Międzychodu- linia 341 foto z 2008-06-15 i 2008-07-05 - stacja położona w 40.094 km linii 341 Rokietnica - Międzychód - Skwierzyna infrastruktura: - stacyjka posiadała jeden (rozebrany) tor mijankowy (nr 2), świadczą o tym pozostałości podkładów w zach. części stacji, oraz 2 istniejące tory ładunkowe (nr 3 i 5), rozebrane zostały tylko zwrotnice wjazdowe z toru nr 1; - Uwaga: budynek niezabezpieczony (otwarty)! i mocno zdewastowany; - oznaczenie na budynku stacyjnym: LU; opis stacji z warunków techniczno-ruchowych: - stacja handlowa (sth); - ilość peronów/krawędzi: 1/1; - przetaczanie wagonów odrzutem zabronione z toru nr 3a we wszystkich kierunkach; historia linii: - linia Rokietnica - Międzychód - Skwierzyna (Gorzów Wlkp.) została otwarta na odcinku Międzychód - Wierzbno w grudniu 1887 roku, na odcinku Rokietnica Pniewy Szamotulskie w w lutym 1888 roku, na odcinku Pniewy Szam. - Międzychód w sierpniu 1888, a na odcinku Wierzbno - Skwierzyna w kwietniu 1906 roku; - w okresie międzywojennym odcinek Międzychód - Wierzbno był rozebrany z powodu przebiegającej niedaleko Wierzbna granicy państwa; - ruch na odcinku Międzychód - Wierzbno wznowiono w 1939 roku; - z uwagi na bardzo duże uszkodzenia mostu na Warcie w Gorzowie Wlkp. pociągi po II WŚ docierały do czasu odbudowy (1965 rok) tylko do stacji Gorzów Wlkp. Zamoście; - ruch pasażerski na odcinku Międzychód - Skwierzyna zamknięto w 1995 roku, a na odcinku Rokietnica - Międzychód w 1999 roku; - w późniejszym czasie (rok 2002) na odcinku Rokietnica - Międzychód zawieszono również przewozy towarowe; - w 2006 roku linia na odcinku Rokietnica - Międzychód została usunięta z ewidencji PKP PLK; plan stacji: |