|
stacja Międzychód Letnisko - linia 335 foto z 2008-07-04 - stacja położona w 43.462 km linii 335 Szamotuły - Międzychód infrastruktura: - stacja posiada 1 peron z jedną krawędzią, jeden tor główny (1), jeden tor ładunkowy (3) i jeden tor (5) zakończony kozłem oporowym przy rampie i magazynie; - w obrębie stacji znajdowało się kilka bocznic: * bocznica Zakładów Przetwórstwa Owocowo - Warzywnego (ZPOW) rozpoczynająca zwrotnicą zw401, wykolejnicą zw 401, aktualnie bocznica jest rozebrana. * bocznica Zakładów PREFA-MET, rozpoczynająca się zwrotnicą 9 i wykolejnicą wk1, przebiegającą wzdłuż toru szlakowego, po minięciu ul. Sikorskiego wchodzi na teren zakładu i rozgałęzia się na dodatkowy tor. Bocznica ta najprawdopodobniej obsługiwała też inne firmy z okolic ulic Portowej, Chrobrego i Polnej. Bocznica aktualnie jest nieużywana, * bocznica do Młyna, odgałęziająca się rozjazdem nr 7 od bocznicy Prefa-Metu, obecnie nieużywana, * bocznica szlakowa dawnej bazy magazynowej nr 71 CPN, również nieużywana, * bocznica szlakowa bazy Petrotanku przy ul. Armii Poznań, bocznica ta sporadycznie zaopatruje pobliska stację paliw ; - stacja w latach swej świetności posiadała sygnalizację kształtową i dwa perony; opis stacji z warunków techniczno-ruchowych: - stacja handlowa (sth); - ilość peronów/krawędzi: 2/3; - przetaczanie wagonów odrzutem zabronione z torów nr 2a, 2c i 4 we wszystkich kierunkach; - sprzedaż biletów oraz odprawa przesyłek bagażu tylko w porze dziennej [(d)]; historia linii: - linia Szamotuły - Międzychód - (Międzyrzecz - Rzepin) została otwarta na odcinku Szamotuły - Binino i Chrzypsko Wielkie - Międzychód w październiku 1907 roku, na odcinku Binino - Nojewo w kwietniu 1908 roku, a na odcinku Nojewo Chrzypsko Wielkie w maju 1908 roku; - ruch pasażerski na odcinku Szamotuły - Międzychód zamknięto w 1995 roku; - w późniejszym czasie (ok. 2002 roku) na odcinku Szamotuły - Sieraków Wlkp. zawieszono również przewozy towarowe; - aktualnie linia na odcinku Międzychód - Sieraków Wlkp. obsługuje tylko ruch towarowy (kilka zdawek w tygodniu) do Sierakowa Wlkp. (Huta szkła), do Zatomia St. (tartak) i do bazy Petrotank w Bielsku; plan stacji: |