|
stacja Mrowino - linia 341 foto z 2009-07-31 - przystanek położony w 3.609 km linii 341 Rokietnica - Międzychód - Skwierzyna; infrastruktura: - stacja posiada jeden tor główny (nr 1), oraz posiadała jeden tor (nr 2) ładunkowy z żeberkiem zakończonym kozłem (od strony budynku); - aktualnie (2009-07) przystanek jest totalnie zarośnięty (peron, tor główny), budynek stacyjny zdewastowany w części parterowej, na piętrze zamieszkały, tor nr 2 oraz rozjazdy 1, 2 i 3 zdemontowane przez PLK prawdopodobnie w 2006 roku; - torowisko w bezpośrednim sąsiedztwie przejazdu w drodze nr 184 (Poznań - Szamotuły) wygląda jakby było niedawno oczyszczone; opis stacji z warunków techniczno-ruchowych: - przystanek osobowy (po); - ilość peronów/krawędzi: 1/1; - odprawa przesyłek tylko w porze dziennej (Bd); - sprzedaż biletów w porze dziennej bez ograniczenia, a w porze nocnej w pociągu w ograniczonym zakresie tylko do najbliższych stacji (Od). - przetaczanie wagonów odrzutem zabronione z toru nr 2 we wszystkich kierunkach; historia linii: - linia Rokietnica - Międzychód - Skwierzyna (Gorzów Wlkp.) została otwarta na odcinku Międzychód - Wierzbno w grudniu 1887 roku, na odcinku Rokietnica Pniewy Szamotulskie w w lutym 1888 roku, na odcinku Pniewy Szam. - Międzychód w sierpniu 1888, a na odcinku Wierzbno - Skwierzyna w kwietniu 1906 roku; - w okresie międzywojennym odcinek Międzychód - Wierzbno był rozebrany z powodu przebiegającej niedaleko Wierzbna granicy państwa; - ruch na odcinku Międzychód - Wierzbno wznowiono w 1939 roku; - z uwagi na bardzo duże uszkodzenia mostu na Warcie w Gorzowie Wlkp. pociągi po II WŚ docierały do czasu odbudowy (1965 rok) tylko do stacji Gorzów Wlkp. Zamoście; - ruch pasażerski na odcinku Międzychód - Skwierzyna zamknięto w 1995 roku, a na odcinku Rokietnica - Międzychód w 1999 roku; - w późniejszym czasie (rok 2002) na odcinku Rokietnica - Międzychód zawieszono również przewozy towarowe; - w 2006 roku linia na odcinku Rokietnica - Międzychód została usunięta z ewidencji PKP PLK; plan stacji: |