|
stacja Pniewy Szamotulskie - linia 341 foto z 2008-06-24 i 2008-06-24 - stacja położona w 34.224 km linii 341 Rokietnica - Międzychód - Skwierzyna infrastruktura: - w obrębie stacji znajduje sie wieża wodna i parowozownia, które obecnie służy jako magazyn materiałów budowlanych; - stacja posiada 2 perony z dwoma krawiędziami, 3 tory główne (3, 1 i 2), 3 tory boczne (4, 6 i 8), dodatkowy tor do magazynu oraz tory do parowozowni (obecnie pozostał jeden, który zakończony jest kozłem przed parowozownią); - w obrębie stacji znajdowały się dwie bocznice (tor nr 10) Młyn i Spichlerz; - w małej szopce na terenie Młyna stoi lokomotywka LS40-5231; - po 1999 roku rozebrano nastawnię wykonawczą Pn1; - na końcu peronu 2 (przy zw 4) oraz przed parowozownią widoczne studnie po żurawiu wodnym; - na dzień dzisiejszy (2008-06-28) na stacji polikwidowano wszystkie semafory, napędy rozjazdów, pędnie, urządzenia SRK, pozostała jedynie tarcza ToJ; - w nastawni Pn zlikwidowano również wszystkie urządzenia; - tor nr 2 częściowo rozebrany; - stacja i jej dojazdy, szczególnie od strony Międzychodu, mocno zadrzewione; opis stacji z warunków techniczno-ruchowych: - ilość peronów/krawędzi: 2/2; - przetaczanie wagonów odrzutem zabronione z torów nr 2a, 4a, 5 i 6a we wszystkich kierunkach; - dla wyjazdu pociągu: pasażerskiego w kierunku Kwilcza z toru 1, 2 i 3, pasażerskiego w kierunku Kaźmierza Wlkp. z toru 1, 2 i 3, towarowego w kierunku Kwilcza z toru 1, 2 i 3, towarowego w kierunku Kaźmierza Wlkp. z toru 1, 2 i 3, oprócz podania sygnału zezwalającego (przez dyżurnego ruchu) na semaforze wyjazdowym obowiązuje podanie sygnału: "Nakaz Jazdy" lub pozwolenie za pomocą urządzeń łączności względnie ustnie; historia linii: - linia Rokietnica - Międzychód - Skwierzyna (Gorzów Wlkp.) została otwarta na odcinku Międzychód - Wierzbno w grudniu 1887 roku, na odcinku Rokietnica Pniewy Szamotulskie w w lutym 1888 roku, na odcinku Pniewy Szam. - Międzychód w sierpniu 1888, a na odcinku Wierzbno - Skwierzyna w kwietniu 1906 roku; - w okresie międzywojennym odcinek Międzychód - Wierzbno był rozebrany z powodu przebiegającej niedaleko Wierzbna granicy państwa; - ruch na odcinku Międzychód - Wierzbno wznowiono w 1939 roku; - z uwagi na bardzo duże uszkodzenia mostu na Warcie w Gorzowie Wlkp. pociągi po II WŚ docierały do czasu odbudowy (1965 rok) tylko do stacji Gorzów Wlkp. Zamoście; - ruch pasażerski na odcinku Międzychód - Skwierzyna zamknięto w 1995 roku, a na odcinku Rokietnica - Międzychód w 1999 roku; - w późniejszym czasie (rok 2002) na odcinku Rokietnica - Międzychód zawieszono również przewozy towarowe; - w 2006 roku linia na odcinku Rokietnica - Międzychód została usunięta z ewidencji PKP PLK; plan stacji: - plan stacji Pniewy Szamotulskie (większa rozdzielczość) - dodatkowo satelitarne zdjęcie okolic stacji na stronie Zumi.pl |
|
|
||||||||