|
stacja Pólko - linia 341 foto z 2008-06-28 - stacja położona w 20.032 km linii 341 Rokietnica - Międzychód - Skwierzyna infrastruktura: - stacja posiada tor główny (nr1), tor mijankowy nr 3 (zdemontowany), dwa tory ładunkowe nr 2 i 4 oraz tor z żeberkiem przy magazynie; - stacja posiadała 2 perony i semafory kształtowe; - aktualnie (2008-07) jest to jedna z najbardziej zdewastowanych stacji na tej linii, zaasfaltowane tory na przejeździe, zdewastowana nastawnia, budynek stacyjny oraz magazyn; - ciekawostką jest to, że na początku peronu 2, pomiędzy torem 1, a zdemontowanym torem nr 3 znajduje się studnia po żurawiu wodnym, także w obrębie stacji kiedyś znajdowała się najprawdopodobniej wieża wodna; opis stacji z warunków techniczno-ruchowych: - stacja handlowa (sth); - ilość peronów/krawędzi: 2/2; - przetaczanie wagonów odrzutem zabronione z torów nr 1 i 3 w kierunku Kaźmierza oraz 2a i 4 we wszystkich kierunkach; - posterunek ruchu zamknięty dla czynności technicznych; historia linii: - linia Rokietnica - Międzychód - Skwierzyna (Gorzów Wlkp.) została otwarta na odcinku Międzychód - Wierzbno w grudniu 1887 roku, na odcinku Rokietnica Pniewy Szamotulskie w w lutym 1888 roku, na odcinku Pniewy Szam. - Międzychód w sierpniu 1888, a na odcinku Wierzbno - Skwierzyna w kwietniu 1906 roku; - w okresie międzywojennym odcinek Międzychód - Wierzbno był rozebrany z powodu przebiegającej niedaleko Wierzbna granicy państwa; - ruch na odcinku Międzychód - Wierzbno wznowiono w 1939 roku; - z uwagi na bardzo duże uszkodzenia mostu na Warcie w Gorzowie Wlkp. pociągi po II WŚ docierały do czasu odbudowy (1965 rok) tylko do stacji Gorzów Wlkp. Zamoście; - ruch pasażerski na odcinku Międzychód - Skwierzyna zamknięto w 1995 roku, a na odcinku Rokietnica - Międzychód w 1999 roku; - w późniejszym czasie (rok 2002) na odcinku Rokietnica - Międzychód zawieszono również przewozy towarowe; - w 2006 roku linia na odcinku Rokietnica - Międzychód została usunięta z ewidencji PKP PLK; plan stacji: |