|
stacja Rokietnica - linia 341 i 360 foto z 2007-07-03 i 2009-07-31 - Rokietnica jest stacją węzłową położoną w 17.743 km liniii Poznań Gł. - Szczecin Gł. [tabela: 360] i w 0.000 km linii Rokietnica - Skwierzyna [tabela: 341]. infrastruktura: - na dzień dzisiejszy (2009-08) stacja obsługuje ruch pasażerski i towarowy tylko na linii Poznań Gł. - Szczecin Gł. (tabela360); - w obrębie stacji istnieje dwustanowiskowa parowozownia (obecnie magazyny) obsługująca kiedyś pociągi na linii Rokietnica - Pniewy - Międzychód - Skwierzyna - Gorzów Wkp. Zamoście; - w północno-wschodniej części stacji istniała (folwarczna) kolejka wąskotorowa, długości około 10 km, do folwarków w Ros(z)tworowie i Żydowie, linia ta posiadała również kilka odnóg między innymi w kierunku Przecławka, Przecławia i Soboty; - na stacji znajduje się rozjazd (nr 15 i/lub 25) o podwójnej numeracji; - na stacji znajdują się również dwa rozjazdy o numerze 22; opis stacji z warunków techniczno-ruchowych: - ilość peronów/krawędzi: 3/3; - numer kanału radiowego - R6; - przetaczanie wagonów odrzutem zabronione na torach 5a, 8a, 10a, 10b, 10c, 14 i 14a we wszystkich kierunkach; - dla wyjazdu pociągu: pasażerskiego w kierunku Kiekrza z toru 2 i 4, posażerskiego w kierunku Pamiątkowa z toru 1, towarowego w kierunku Pamiątkowa z toru 1, 3 i 5, pasażerskiego w kierunku Kaźmierza z toru 4 i 1, towarowego w kierunku Kaźmierza z toru 4, 1 i 3, oprócz podania sygnału zezwalającego (przez dyżurnego ruchu) na semaforze wyjazdowym obowiązuje podanie sygnału: "Nakaz Jazdy" lub pozwolenie za pomocą urządzeń łączności względnie ustnie; - przejazd taboru przez wagę wagonową (pomostową) dozwolony jest z szybkością do 5 km/h; historia linii 341: - linia Rokietnica - Międzychód - Skwierzyna (Gorzów Wlkp.) została otwarta na odcinku Międzychód - Wierzbno w grudniu 1887 roku, na odcinku Rokietnica Pniewy Szamotulskie w w lutym 1888 roku, na odcinku Pniewy Szam. - Międzychód w sierpniu 1888, a na odcinku Wierzbno - Skwierzyna w kwietniu 1906 roku; - w okresie międzywojennym odcinek Międzychód - Wierzbno był rozebrany z powodu przebiegającej niedaleko Wierzbna granicy państwa; - ruch na odcinku Międzychód - Wierzbno wznowiono w 1939 roku; - z uwagi na bardzo duże uszkodzenia mostu na Warcie w Gorzowie Wlkp. pociągi po II WŚ docierały do czasu odbudowy (1965 rok) tylko do stacji Gorzów Wlkp. Zamoście; - ruch pasażerski na odcinku Międzychód - Skwierzyna zamknięto w 1995 roku, a na odcinku Rokietnica - Międzychód w 1999 roku; - w późniejszym czasie (rok 2002) na odcinku Rokietnica - Międzychód zawieszono również przewozy towarowe; - w 2006 roku linia na odcinku Rokietnica - Międzychód została usunięta z ewidencji PKP PLK; plan stacji: |
|
|
| ||||||||
|
|