nr fabryczny: 11297; seria: BR 52 (Krieglok); ex DGR 52 3286, PKP Ty2-1298 (do 1990); układ osi: 1-5-0; prędkość konstrukcyjna: 80 km/h; masa służbowa z tendrem: ~ 146 ton; masa służbowa parowozu: ~ 85 ton; masa służbowa tendra (30D43-333): ~ 61 ton; długość całkowita (ze zderzakami): 22.975 / 23.055 mm; średnica kół napędnych: 1.400 mm; średnica kół tocznych: 850 mm; max nacisk osi na szyny: 15,5 tony; moc: 1.200 kW ( 1.075 kM); wyprodukowany: Arnold Jung Lokomotivfabrik GmbH, Jungenthal, Kirchen a.d. Sieg - 1944; miejsce stacjonowania: Wolsztyn - eksponat; przebieg służby: na PKP od 24-11-1962, 02-1963 - MD Zajączkowo Tczewskie, 07-1963 - MD Jaworzyna Śląska, 01-1970 - MD Kraków Płaszów, 09-1971 - MD Nowy Sącz, 01-1976 - MD Jaworzyna Śląska, 10-09-1987 - MD Wolsztyn, 05-09-1990 - MD Gniezno, 11-04-1992 - skreślony (MD Gniezno), 05-07-2001 Wolsztyn - eksponat.