nr fabr: 2111; seria: Pt47; układ osi: 1-4-1; prędkość konstrukcyjna: 110 km/h; masa służbowa z tendrem: 182,1 tony; masa służbowa parowozu: ~ 108 ton; masa służbowa tendra (33D48-8): 72,4 tony; długość całkowita (ze zderzakami): 24.255 mm; średnica kół napędnych: 1.850 mm; średnica kół tocznych: 1.000, 1.200 mm; max nacisk osi na szyny: 18,6 tony; moc: 1.200 kW (2.000 kM); wyprodukowany: HCP Poznań - 1950; miejsce stacjonowania: Kościerzyna - pomnik; przebieg służby: 05-1950 - MD Katowice, 04-1953 - MD Warszawa Odolany, 09-1962 - MD Wrocław Gł., 10-1970 - MD Kłodzko, 10-1972 - MD Częstochowa, 01-1976 - MD Racibórz, 01-1978 - MD Rozwadów, 10-1981 - MD Olsztyn, 24-08-1988 - skreślony z inwentarza (MD Olsztyn), 1992 - przewieziony do skansenu w Kościerzynie.